En lommevenn til trøst…

Categories Blogg

 

Da har jeg kastet meg på trenden å strikke lommevenner til ambulansetjenesten. Dette er et prosjekt jeg har fulgt med på i 4 år, men aldri fått tid til å strikke noen selv.

Men hva er egentlig en lommevenn tenker du vel nå ?

La meg forklare : En Lommevenn er en bamse som skal deles ut til barn som blir behandlet i ambulansetjenesten.

Den skal være til hjelp for å skape tillit mellom behandler og pasient, og for å lede oppmerksomheten bort fra det som er ubehagelig.

Dette prosjektet ble startet av ei som heter Tonje Lysaker. Dette synes jeg er et veldig flott tiltak, som jeg håper så mange som mulig vil være med på å støtte.

For ambulansearbeiderne våre gjør en helt fantastisk jobb, og i disse korona-tider fortjener de masse ros. Er så heldig å kjenne noen av de, og jeg er veldig stolt av de.

På Facebook ligger Lommevenn gruppen, så det er bare å søke opp den hvis du ønsker å delta.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *