Englebarn

Categories Blogg

Hva legger dere i ordet Englebarn ?

Definisjonen på et

Englebarn

 

Når et barn blir oppdratt til å møte visse kriterier som samfunnet ser på som godt. Blir oppdratt til å ikke gjøre ting som er sett på som negative/tabuer, slikt som å røyke, drikke (under den lovlige alderen) eller bryte med sosiale normer og regler.

 

For meg har ordet englebarn en annen dypere betydning. Det er de barna som døde så alt for tidlig. Ved abort, krybbedød eller andre hendelser.

Som ikke fikk oppleve kjærligheten fra familien, og muligheten til å vokse opp.

Jeg bærer på en slik hemmelighet, som veldig få vet om. Jeg er mamma til 4 flotte barn, men det har ikke vært en selvfølgelighet at jeg skulle få disse.

For på veien kom det også 3 barn, som ikke fikk denne muligheten. Disse barna tenker jeg mye på, og har lurt på hvordan de ville sett ut hvis de fikk leve opp.

For meg så har sorgen etter disse barna vært tung, og noe jeg aldri har klart å snakke om. Alle tre mistet jeg ved abort i uke 12, og de var alle ferdig utviklet. De skulle bare vokse og bli større i magen min.

De skulle sparke, stupe kråke, hikke og romstere rundt i magen min. Men slik ble det ikke, for det lille hjertet stoppet så alt for tidlig.

Broderiet symboliserer disse tre barna, som nå våker over sine søsken, far og mor. De har det nok veldig godt der de er nå, og blir godt passet på av slekten som gikk foran de.

 

— det er godt, men trist å dele dette på bloggen-

 

—englemamma Lena

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *