Operasjon fløtekarameller

Categories Blogg

Hei alle sammen.

Denne helgen har jeg hatt besøk av mine to tenåringsgutter, og mens de har vært opptatte av YouTube og PC-spill fikk mor en vill ide.

Jeg fikk så lyst til å prøve meg på å lage karameller, så da kastet jeg meg over og begynte å Google etter gode oppskrifter på nettet.

Fant til slutt en oppskrift jeg ville prøve. Legger ved en link hvis flere har lyst til å prøve. Var veldig grei å bruke, da alt skulle blandes i en glassbolle og varmes i mikrobølgeovnen.

https://coop.no/extra/mat–trender/hjemmelagde-karameller-i-mikrobolgeovnen/

Etter to ikke-vellykkede forsøk på karameller i går, så har jeg sovet på det i natt og prøvd meg på nytt.

På forsøk tre knakk jeg karamell koden, og stolt kunne konstantere at nå hadde jeg endelig lykkes. Det er et ordtak som sier at alle gode ting er tre, og det har jeg jo levd opp til nå.

Så nå lukter det så deilig av fløtekarameller her i leiligheten, og jeg har prøvesmakt herlighetene. De smaker helt himmelsk, og bare smelter på tunga når du får de i munn.

Så fremover nå blir det karamellproduksjon her i huset, og ser frem til å kunne gi bort disse i julegave.

Gutta mine har også smakt på karamellene, og de syntes at de smakte veldig godt.

Nå skal jeg snart igang å lage litt middag her, og hekle ferdig et skjørt som skal bruker i sommer.

Må vel dra igang en Q&A runde igjen her på bloggen. Er lenge siden sist jeg hadde det.

Ønsker alle en fortsatt fin søndag, og ta vare på hverandre i denne rare tiden.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *