Tro det eller ei….. men

Categories Blogg

Jeg har faktisk vært medlem i Røde Kors da jeg var yngre. Fra jeg var 16 år, og frem til jeg var 26 år var jeg aktivt med i hjelpekorpset. Jeg startet min tjeneste i Bamble Røde Kors, hvor jeg fikk være med på mange vakter og leteaksjoner.

Og det var i hjelpekorpset jeg traff min første mann, som jeg ble gift med og siden fikk to jenter med. Han var da medlem i hjelpekorpset i Kragerø, og det ble naturlig for meg å fortsette min tjeneste der sammen med han.

Etter noen år vendte vi nesa mot Bamble, og jeg var tilbake igjen hos hjelpekorpset her. Han sluttet i røde kors, og valgte å bli hjemme med vår eldste datter mens jeg fikk fortsette i tjenesten.

Selv etter skilsmissen var jeg aktivt medlem, men skjønte at jeg måtte ta en pause da barn nummer to ble født syk.

Men når jeg ser tilbake på den tiden, er jeg veldig glad for alt jeg fikk være med på. Vakter, leteaksjoner, kunnskap , øvelser, møter og fellesskapet det gav meg er noe jeg er evig takknemlig for i dag.

Lysten til å ta på meg den røde uniformen igjen, har nå kommet tilbake igjen etter at jeg flyttet hit til Bamble.

Så jeg har……..hold dere fast…….

 

 

I dag har jeg meldt meg inn som aktivt medlem i hjelpekorpset nettopp her i Bamble.

Så nå er ringen sluttet, og jeg vender tilbake igjen til der alt begynte for 26 år siden. Om en stund vil dere nok se meg på vakt ikledd rød uniform igjen.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *